596 711 769 |  skola@zsdvorskeho.eu |   B. Dvorského 1049/1, Ostrava-Bělský Les, 700 30 | IČ: 70978352

↓  menu ↓

Jedeme do Londýna!

Řada dětí zažila plavbu trajektem vůbec poprvé, prošli si dvě paluby s restauracemi, obchody či kavárnou a kochaly se pohledem na kanál La Manche. Blížící se vylodění v Doveru poskytlo nádhernou podívanou na bílé skály.

Po vylodění v Doveru jsme se vydali do Londýna do čtvrti Greenwich. V parku se nalézá známá královská observatoř a prochází tudy nultý poledník. Poté jsme se svezli lodí po řece Temži kolem Isle of Dogs až k mostu Tower Bridge, kde jsme navštívili expozici Tower of London a zhlédli korunovační klenoty. Po exkurzi jsme si dali první rozchod v Londýně a mnoho žáků poprvé zkusilo tradiční pokrm – Fish n´ Chips. Prohlídka pokračovala ve finančním centru Londýna – oblasti The City, podívali jsme se na památník velkého požáru Londýna (1666) a našli místo, kde ničivý požár začal.

Prošli jsme kolem centrální anglické banky Bank of England, královské burzy Royal Exchange až k St Paul´s Cathedral. Během prohlídky jsme vystoupali na 528 schodů vysokou kopuli katedrály, odkud se naskýtá překrásný a úplný pohled na Londýn, a prohlédli si i kryptu, ve které jsou pohřbeni mj. admirál Nelson nebo stavitel katedrály Christopher Wren.

V podvečer jsme přešli Millennium Bridge a podívali se ke galerii Tate Modern, odkud jsou úžasné výhledy zpět na čtvrť City. Minuli jsme i The Globe – zrekonstruované divadlo známého dramatika Williama Shakespeara. Nakonec jsme se na chvíli prošli i ostatními uličkami Londýna a objevili např. Prison Museum. Z centra Londýna jsme se přepravili zpět do části Greenwich opět místním Uber Boat – vyhlídkovou lodí plavící se po Temži. V nohách máme 19 900 kroků a teď už nás čeká jen cesta za rodinami.

JJ + David Sebastian Čapka

Den druhý jsme přijeli kolem osmé hodiny večerní k rodinám. Dojmy našich žáků:

„Rodiny pro nás po příjezdu autobusem na meeting point přijely svým vlastním autem a odvezly nás do svých domů. Během cesty jsme konverzovali a po příjezdu, alespoň u nás, probíhala celkem nutná sprcha, protože průměrně 20 tisíc kroků denně dělá své. Rodina nám mezitím nachystala večeři, po níž jsme šli spát. Ráno jsme vstávali cca v 6 s již nachystanou snídaní na stole, dneska to byly různé druhy cereálií a croissanty s kakaem.“

Den třetí jsme započali v malebném univerzitním městečku Oxford, obdivovali místní koleje, kostel St. Mary Virgin, slavnou knihovnu Bodleian Library. U koleje Christ Church College jsme prošli místy, kde se točily světové známé scény z filmů o Harrym Potterovi, a koupili si suvenýry.

Odpoledne jsme pokračovali v duchu Harryho Pottera ve filmových studiích Warner Bros, kde jsme se ocitli ve Velké síni, společenské místnosti Nebelvíru, učebně lektvarů, pracovně Brumbála, v Zapovězeném lese a na nástupišti 9 a 3/4. Nakoupili jsme taktéž mnoho suvenýrů – magické hůlky, plyšáky, trička, máslové ležáky i Bertie Botts (Bertíkovy fazolky, každá chutná jinak).

Poslední večer a 4. den

Večer u rodin byl opět skvělý, fajn jídlo, dobrá zábava, vřelá atmosféra.
Poslední den v Anglii jsme se vrátili opět do centra Londýna. Vyzkoušeli jsme místní dopravu – nejstarší metro v Evropě. Jeli jsme zelenou, žlutou a růžovou linkou a zastavovali na zastávkách Baker Street, Westminster a Tower Hill. Muzeum voskových figurín Madame Tussauds nás ohromilo skvělou výstavou známých osobností, muzeum nabídlo snad všechny známé osobnosti, které v pražském muzeum voskových figurín nenajdete, jak zpěvačky, sportovce, superhrdiny, herce, boxery, tak i 5D kino, ve kterém se vám dle aktuálních scén hýbou sedačky, stříká na vás voda, vzduch, a máte i 3D brýle. Zažili jsme projížďku taxíkem historií Londýna či hororovým podzemím.
Během odpolední procházky jsme se pokochali typickými symboly města jako je Buckingham Palace, Westminster Abbey, vládní třídou Whitehall, náměstím Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Leicester Square či čínskou čtvrtí Soho. Každý si mohl koupit nějaký pěkný suvenýr, poslechnout pouliční hudebníky či se projít nádherně jarně rozkvetlými parky. Famózní rozloučení s Londýnem jsme si užili na obřím vyhlídkovém kolu London Eye, kde jsme měli Londýn jako na dlani.
Bohužel jsme se nevešli v Doveru na trajekt, museli jsme čtyři hodiny čekat, ale naše stále optimisticky naladěná skupina si chvíle krátila zpěvem, tancem a hrami. V půl páté ráno, po cestě trajektem, jsme v autobuse usnuli jako miminka.
Po celou dobu exkurze nám počasí přálo, program byl pestrý, dobré zábavy plno, a tak jsme byli trošku zklamaní, že exkurze už končí.